Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. január 20., péntek

Maci a kalapboltban

.
halk matatás hallatszott az ablak felől
először csak valami kaparászás féle, aztán határozottan kopogássá alakult.

felnéztem álmodozásomból, de a párás ablakon át nem láttam semmit.
Mivel nem hagyott alább a nesz odamentem.
Kinyitottam óvatosan az ablakot, de majd frászt kaptam.
Macikám állt ott.

Mi a fenét keresel erre bolond Medve.

megijesztesz.
Duzzogva ültem le kedvenc fotelembe.

De macikám nyelve hirtelen megeredt. Tőle szokatlan módon, elkezdett csevegni, és csak mondta, mondta.
Nem is értettem igazán.
A kalapboltról beszélt, meg képekről, és érzésekről, meg minden furcsaságról.

Értetlen tekintetemet  látva elhallgatott.
Megfogta kezem .
Ahogy megéreztem érintését valami furcsa meleg árasztott el.
éreztem ahogyan testem lassan elemelkedett a földtől és elkezdtem lebegni.
Szépen kúsztam a levegőben, mintha úsznánk, elől maci, mögötte én.

Becsuktam szemem egy pillanatra hogy biztosan ébren vagyok-e de mire kinyitottam egy boltban találtam magam.
Körülnéztem és mindenhol kalapokat láttam.
Kicsi-nagy.,,, női férfi,,, sok sok kalap
Te jó isten hogyan kerülünk mi ide ??
Egy kalapboltba.
Én mondtam hogy ilyesmiről nem tudok írni,,
de ahogy nyitottam volna szám valami furcsa történt,,,

megéreztem egy illatot..
Vircina illatát éreztem....
ez azért érdekes mert volt egy kabtja, egy különleges kabát,, bőrből
és annak az illata egy régi emléket idézett bennem...
Tibor nagybátyám illatát
könyvek, bútorok, fa , pipafüst érett férfi illatának egyvelege
és Vircina kabátjáé

körülnéztem a boltban
fa polcok, bőr , szerszámok, antik minden
a levegő is
csodabolt volt ez
a történelem megkövült lehellete

de mi a csudát keresünk mi itt ??
pillanatok alatt otthon éreztem magam
meg nem tudnám mondani miért.
az illatok a látvány, a rendben lévő rendetlenség, vagy a rendetlenségben uralkodó rend
nem tudom
szemem elkezdte keresni medvémet
egy polc mögül kukucskált ki vicces fejfedővel a fején

kérdőn tekintett rám, de én nem értettem mit akar
ronda kalap, nem hozzá való
még mindig nem értettem mit is keresünk mi itt.

ekkor Maci beállt egy tükör elé
gyanútlanul, ahogyan és is gyanútlanul léptem mögé.
néztem mit is lát a tükörben és érdekes dolgot láttam

olyasmit, amit még soha

a tükörben maci állt a kalapban ,,, illegett és billegett, mint egy kamasz lány

de ahogyan kicsit odébb mozdultam a tükörben az én macim fején egy egészen más kalap volt..
visszaléptem, majd újra elhajoltam, de a két kép nem egyezett,
aztán elmozdultam a másik irányban is, most már direkt

és egy harmadik kalapban állt előttem kedves medvém

hirtelen megfogtam maci vállát és magam felé fordítottam és belenéztem gyönyörű szép szemébe
megijedt, nem értette mi a bajom..

szerettem volna megszólalni, de nem tudtam
most mi a csudát kérdezzek tőle ??
milyen hülyén hangzana  hogy :
Mondd maci rajtad csak egy kalap van, ???,, de miért látok én minden szögből más kalapot rajtad ugyanabban a tükörben ??

megzavarodva hátatfordítottam.
éreztem hogy érzéseim megzavarodtak
éreztem hogy valami nagyon nem stimmel
hogy ugyanazon kép a tükörben egészen másnak látszon attól függően hogy milyen szögből nézzük ??

furcsa,, nagyon furcsa

Maci !!

Gyere ! Menjünk haza
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése