Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. október 19., péntek

Maci , a vadászat, és a szerelemlepke.

.
élesen szólalt meg a telefonom ébresztője reggel
élesebben szólt mint máskor, mert alig aludtam az éjjel

este elkezdett fájni a lábam,
már hetek óta nem fájt, de ma este nagyon
a gerincemben kezdődött,és húzódott le  a lábaimban
de annyira megszoktam már hogy nem lehet csillapítani a fájdalmamat, hogy el is felejtetettem hogy most bevehetnék egy pyrint

a kisbaba is többször felébredt
szóval rövid volt az éjszaka, és hamar jött a reggel

kialvatlanul,de mosolyogva ébredtem
rájöttem hogy igazából jó hangulatom van,
süt a nap is, és minden rendben van

már a lábam sem fájt

felpattantam, elkészítettem a reggelijüket és útjára bocsátottam a csapatot

aztán feljöttem és kikukucskáltam az ablakon
szép keleti ablak, a felkelő nap érdekes fényével

ránéztem a hintaágyra és eszembe jutott hogy van egy elmaradt kötelezettségem.

de nem ült senki benne, nem is hintázott az ágy
kimentem és azon gondolkodtam hogyan is hívhatnám ide

ahogyan gondolkodtam egyszer csak rám köszönt

-hívtál ?

- honnan tudod ? meg sem szólaltam...

- jaj embergyerek, hát éreztem..

- mizu ?? kérdezte mosolyogva

- tegnap adósod maradtam  tudom,,,

adósod a meséléssel,
és este elszégyelltem magam
tudom hogy vártál rám, de tegnap nem tudtam

 most sem igazán,, tudod ,,,,,,, szóval ez olyan

szóval csinálsz egy teát
megfogod a tealeveleket, felöntöd a meleg vízzel, letakarod egy takaros tányérkával
és vársz
meg kell várnod amíg leülnek a tealevelek a víz aljára, amíg átjárja a vizet a tea aromája
amíg aranysárgán , tisztán ül a teteje

akkor leszűrheted,
meg kell várnod míg élvezhetőre hűl
csak akkor kezdheted kortyolgatni
és csak akkor érezheted jól az igazi ízeket

szóval most ülepednek a tealevelek

majd ha leülepedtek mesélek....

de most nem ezért vártalak !
akartalak látni !
hiányoztál nekem..

és van egy nagy ötletem
menjünk ki az erdőbe,
vadásszunk :-))

maci szeme kikerekedett

- vadááááásssssszunk ???

mi történt veled ?
sétálni ?
erdő ?,

széles mosolya kísérte a csodálkozó kérdéseket

- nem tudom
ritka szép őszünk van
jó a kedvem
leszakadtak rólam súlyok

van kedvem,,, ennyi

menjünk

kéz a kézben indultunk el az úton
de egyszer csak kiszakítottam magát a kezemből és előre szaladt
jó volt látni, mennyire örül nekem

viháncolt, ugrándozott, majd eltűnt a bokrok alatt.

pár pillanat múlva egy helyes gombával a kezében került elő

boldogan nyújtotta át nekem

- tessék !! neked vadásztam !

hatalmasat nevettem...

- ezt nem vadásztad, csacska, hanem szedted :-)

kicsit lehervadt a szája a hírre

- de kedves vagy.,, elteszem a zsebembe és megfőzzük ebédre

na erre kicsit visszatért az életkedve
újra ugrándozva, bohóckodva beszaladt az erdőbe

kisvártatva összezárt kezecskéjével , ismét vigyorba öltözve került elő

aprócska farkacska kandikált ki két tenyere közül
egy gyíkocskát hozott nekem

szegény gyíkocska
nagyon aranyos, ,,, megsimogattam
de engedjük el Maci, mert nem érzi jól magát
megenni meg kicsi lenne

fogjál krokodilt az mindkettőnknek elegendő

leeresztette a kezét és elengedte
a gyík boldogan visszaszerzett szabadságától rögvest eltűnt az avarban

de macim csak nem nyugodott meg
és ismét előre szaladt

ekkorra már én is beértem a rengeteg erdőbe
és mit láttam hirtelen ??

Maci hatalmas lendülettel kapaszkodik fel egy fára.
Olyan sebesen, amilyen sebesen egy plüssmaci csak tud.

Én már láttam a rá leselkedő veszélyt, de hangom nem érte utol

kiabáltam volna hogy, ne, nem menj tovább, de ijedtemben  torkomon akadt a szó

maci már a megritkult lombkorona tetején volt, és épp kimászott egy vékony ágra.
Keze kinyúlt, hogy megfogjon valamit,,,,,,,,,

és abban a pillanatban   reccccccs
letört alatta az ág
hatalmasat ugrottam, hogy elkapjam
nehogy a földre essen nekem

akkora erővel esett karjaimba, hogy én is a földre vágódtam
sajgó popóval heveredtem
kezemben a bolond medve

zsörtölődtem, morgolódtam, nagyon mérges voltam
replikáztam is vele

-mi a fene történt veled !! ???

nem gondolkodsz mielőtt cselekszel
komoly bajod is lehe,,,,,,,,,,,,,,

de belém fagyott a szó, mert akkor láttam hogy a kezében ismét őrizget valamit
szomorú barna szemeivel esdeklőn nézett rám
volt ebben a tekintetben minden
kérdés
kérés
bocsánatért esdeklés

elhallgattam hát, és figyeltem mit is csinál

ahogy kinyitotta a kezét, egy csodaszép pillangó volt benne
sértetlenül
teljes díszében tündökölve


Maci megfogta és egy fűszálra tette
a pillangó kinyitotta a szárnyát, mintha direkt dicsekedni szeretne

és ahogy szétnyitotta láss csodát ! A szárnyain a foltok és a színek, egy gyönyörű zöld szív mintát adtak ki

maci csendesen megszólalt :

szerelemlepke ..................... Neked vadásztam

meghatódva egy könnycsepp gyűlt össze a szememben

szorosan magamhoz öleltem, és belepusziltam boglyas fejébe

szerelem ??? nekem ??? minek ??

de ezt nem mertem kimondani

csak öleltem, pusziltam,
elkezdtem csiklandozni
a fűben forgolódva hancúrozni
kacarásztunk
és boldogan élveztük a tűző napsütést

én közben arra gondoltam, melyikünk a nagyobb hülye :
a medve aki az én kedvemért egészségét kockáztatva felmászott a magas fa, magas ágának, legvékonyabb ágára
vagy én aki gondolkodás nélkül alá-elé ugrottam, amikor zuhant lefelé

amikor kicsit megpihentünk a pillangó még mindig ott pihent
néha kinyitotta a szárnyát, néha becsukta

lassan elindultunk hazafelé
mielőtt útra keltünk volna maci megkérdezte :

- szerelem lepkét nem hozod magaddal ??

- minek ?
a lepke és a szerelem is akkor boldog ha szabad
ha oda repül, ahová akar

ha akar majd utánunk repül
a lepke is
a szerelem is

hisz van neki szárnya,,,

akár csak a szerelemnek 
.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése