Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. október 18., csütörtök

Maci varázsgyűrűje

.
fáradtan értem haza
magam sem tudtam miért, sem hogy mitől

kerestem fejemben a gondolatokat, szívemben az érzéseket,
minden eltitkolt és ki nem mondott kérdésre a magyarázatokat

de üresnek éreztem magam

és kicsit struccnak

kinéztem az ablakon
milyen gyönyörűen meleg , napsütéses októberi nap

mintha nekem szervezték volna

imbolygásra lettem figyelmes
egyenletes , nyikorgó idegölő imbolygásra

óóóó

miért is képzeltem hogy nem fogsz megjelenni ??

csak néztem és néztem,, elábrándozó tekintetét
néztem ahogyan türelmesen vár rám
percekig bámultam így a semmibe
a békességes semmibe

hogy én milyen dög vagyok
ott vár rám ez a kedves medve
kíváncsi
velem van
és velem volt
és most azt várja hogy kimenjek hozzá

ő tudja hogy vagyok
én tudom hogy rám vár, és  mégsem megyek

de nincs kedvem

muszály nekem mindig mennem ??
miért kell ?
nem akarom
mondani sem
igazán most nem akaródzik

és a hinta csak lengett türelmesen, fel meg le, és fel meg le

és lábaim elindultak, szépen engedelmesen

mi a fenének akarok én megszökni a kötelezettségem elől
menni kell
ez van
vannak dolgok, amiket nem szabad elhanyagolni
ha szereted akkor nem

kibaktattam hát
lehuppantam a hintára,
fáradtan,, mint aki magán viseli az egész év minden gondját
élveztem a napsütést így a kora délutáni időben
maci fürkésző tekintete már zavaró volt

de diszkrét ,,,
nem kérdezett

érezte hogy most nem kell

egyszer csak, amikor már rájöhetett ha ma bizony egy árva gondolatot sem fog kifacsarni belőlem,, kinyújtotta a kezét

mint aki kéri hogy nyissam ki az enyémet

kinyújtottam hát és befogadtam tenyeremmel

könnyű kicsi, és kecses karika
egy gyönyörű, finoman vésett arany gyűrű volt benne
olyan eljegyzési gyűrű forma

ujjaim közé vettem, forgattam, nézegettem,

nem vagyok oda az ékszerekért
nem igazán hat meg egy gyűrű
még ha arany, és ha csodaszépen vésett is

persze egy pillanatig sem volt kétséges hogy valamiféle bölcsesség célzattal kell megnéznem

miért kaptam ?
vagy kaptam ?
vagy mi ez ?

- húzd az ujjadra ? mondta maci

felhúztam,, mintha rám öntötték volna
gyönyörű volt, és meleg
fémes hűvöse édes meleget árasztott

- a Tied.
 csak úgy emlékbe,
a mai nap emlékére
mert az emlékek jönnek, mennek
jó ha vannak tanúi

de csak egy feltétellel

akkor lesz a tied, ha megmutatod nekem hol a közepe
hol az eleje és hol a vége
merre forgatod ha előre akarod forgatni
és merre ha vissza
merre van a jobbra és merre a balra
melyik a színe és melyik a visszája
hol kezdődik a minta és mi van rá írva

kezembe vettem, forgattam, gondolkodtam
kerestem a jelet rajta, hegesztést
a minta kezdetét
a végét
a betűket fürkésztem,

mintha ezernyi szó ismétlődne rajta , megfejthetetlen sorrendben, és értelemben

de milyen érdekes dolgot fedeztem fel

minden betűvel kezdődött egy új szó
ahogyan minden milliméterrel a folyamatos, folytonos körforgás
ha előre tekertem ugyan az a történet rajzolódott ki, mintha visszafelé tekertem volna
bárhol ért véget, ott újra is kezdődött
minden egyes szó egy új szó kezdete volt
és minden kör vége ugyanannak a körnek a kezdete

élet és halál
szerelem és szakítás
boldogság és bánat
remény és csalódás
pokol és mennyország
betegség és gyógyulás
szavak és csend
együttlét és elszakadás
közelség vagy távolság

ha elindulsz benne,
bármelyikben eljutsz a párjához
aztán forgathatod visszafelé is, de akkor is ugyan azon az úton jársz
a betűk ugyanazok
miközben az arany fénye is neked ragyog

és képzeld !!

bármerre is forgatod ,, pontosan illik az ujjadra

de de de, és nade

hol is van akkor a közepe ???

valami furfangosságot éreztem a kérdésben
próbáltam összhangba hozni a mai nap eseményivel

és abban a pillanatban megjött az ihlet
pedig én pocsék vagyok az ilyenben

lassan beledugtam az ujjam, és odamutattam
itt !
itt van a közepe !

ahonnan minden pont egyformán messze van
a jó a rossz
a múlt a jelen
a csalódás és a szerelem

innen ugyanott van a múlt
a jövő
és a jelen

minden betű
a mondatok csak úgy szólnak nekem
ahogyan hallani akarom

maci nem szólt csak nézett rám

igen,,, tudom,,, ez csak vicc volt
tudom hogy okosságot akartál megosztani velem
tudom hogy lehet a gyűrűt forgatni előre is hátra is
hogy minden pont rajta,,, lehet valaminek a vége,
de ugyanez a pont a kezdete is

lehúztam a gyűrűt az ujjamról
nem akartam ma gondolkodni, mert úgy éreztem nincs itt a helye és az ideje
de attól még megértettem

köszönöm a gyűrűt ,,, nem kérem
visszanyújtottam macim kezébe
nem szeretem az ékszereket

és ekkor macikám arca felragyogott
egy gyors pillanatig átfutott rajta az elégedett mosoly

megborzoltam kócos fejecskéjét
aztán elvonultam azzal a gondolattal, hogy igazából kicsit sem lettem okosabb
talán túlságosan fáradt vagyok

jelen- múlt
kezdet és vég
élet és halál

még jó hogy visszaadtam, mert különben lehet hogy itt kíváncsiságból elkezdeném forgatni

csak hogy megtaláljam a közepét :-)





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése