Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2012. november 4., vasárnap

A lángok éneke

.
nyűgösen mentem ki megpakolni a kazánt
hideg van kinn
meg lusta vagyok

és lenne dolgom idebenn is

persze hogy kialudt már

szépen papírt téptem, összeszedtem egy kis kérget, szemetet és leültem egy tuskóra hogy megvárjam míg rendesen meggyullad a rakás

szépen lassan, ahogyan azt illik lobbant fel a láng
majd terjedt hasábról hasábra

a kazánból elkezdett áradni a finom meleg
a lángok érdekes táncunkat járták

elkezdtem összeszámolni hányféle színe van a tűznek, amikor megéreztem hogy valami puha meleg dörgölődik a lábaimhoz
lenyúltam, megfogtam és az ölembe vettem

most már együtt néztük a lángok táncát

Te Maci !!
érzed ezt a finom meleget ?
az ember szíve szerint becsukná a szemét és elaludna :-)

- aha,,, érzem
de mi ez a szomorúság rajtad ?

- szomorúság ?
nem vagyok szomorú
csak olyan nyomott a hangulatom
lelassult az idő

- ennyi az összes ?
semmi bajod ?
nem bántott senki ?

- nem,,, tényleg nem
csak a csend,,, nem szeretem a csendet az életben

Maci mély hallgatásba merült
percekig egyikünk sem szólalt meg
aztán hirtelen, halkan megtörte a csendet

- énekelj nekem !!!

- tessék ???

- most ,,,,, énekelj nekem

- ne de mit ?
hogyhogy énekeljek ?

nem tudok

megint csend következett
magamban kerestem a dallamot ami ide illene

- nincs hangulatom,, nincs dallamom , nincs ihletem

- nincs ?? tényleg ?
hiszen Te mindig énekelsz
mindenről eszedbe jut egy dal
minden egyes szóról

hogyhogy most nincs ??

- Tudod Maci énekelni , csak úgy nem lehet
muszályból
kérésre
diktálásra
elvárásra
szükségből

énekelni akkor lehet ha jön a dal, ha belelopja magát a szívembe, a fülembe a lelkembe

csak belülről jöhet igazán szép zene.

ahogy ezt elmondtam éreztem hogy valami felizzik bennem
elkapott megint a lelkesdés
magam sem tudom miért
miért lelkesedtem, és miért pörögtem fel

amikor észrevettem magam elcsendesedtem
ránéztem macira és akkor vettem észre hogy kitágult szemmel, kérdőn néz rám
hangtalanul beszélt
szemrehányt

- most mi van ?
Miért nézel így ?

mi rosszat mondtam ?
mondtam valami rosszat ?

- hmmmmmmmmmmmmmm

ha te nem tudsz bármikor, bárkinek, bármit , bárhogyan énekelni, akkor miért várod az élettől hogy ezt tegye ?
Miért gondolod hogy az éltetnek mindig van számodra dala ??

néha az élet is hallgat, és ezt meg kell értened.

- igazad van .
lecsendesedtem
visszafordultam

ismét elkezdtem a tüzet bámulni

kicsit sem lett jobb a hangulatom
elkezdtem a tűz ropogását hallgatni
és ahogy így belelazultam a meleg látványba,, egyszer csak meghallottam

a tűz dalolt

csak ott
csak nekem

gyönyörű tűz táncához,
még gyönyörűbb tűzdalt dalolt
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése