Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2013. február 9., szombat

Maci és a jégvirág

Már megint
vagy még mindig

de tél van ,,, hideg,, és fűteni kell

kiléptem az ajtón, mint minden nap sokszor, és elindultam a garázs felé

meglepődtem rajta hogy bevilágította az utamat a holdfény
nagy meglepődésemben meg sem néztem hogy telihold van-e vagy csak tiszta az ég

óvatosan lépkedtem a kazán felé, amikor egy furcsa árnyékot vettem észre
a deszka kupacon ült
először azt hittem a macskánk az, de rájöttem hogy cicusom nem lehet, mert benn van a szobában

aztán ahogy megmozdult a frász majdnem kitört

persze Maci volt
élő eleven plüss létében

-- na Te galád, muszály neked állandóan rám hozni a frászt ???
mi járatban erre , ahol csak a madarak járnak ??

de maci nem válaszolt
mellém csapódott és jött velem a kazánhoz
feldobta magát egy kupac fára és nézte a tüzet amíg pakoltam a fát

sötét volt már, de mégis a hold fényénél egész jól lehetett látni
elindultam kifelé, de Ő a tűzbe meredve gubbasztott a kupacon

gyere már Te medve,,, ne légy ledermedve
én fázom
nekem csak hájam van, nem bundám

lassan elindultunk a ház mellett vissza a lakásba
egyszer csak látom, macim döbbenettől ledermedve áll az úton
szemével meredten egy pontra fókuszál, és nem tud leszakadni a látványról

oda néztem én is, és valóban érdekes volt ....
február 7-én, a mínusz 2 fokban egy gyönyörűséges jácint pompázott az udvarban
hegyesen ágaskodva meglepő és merőben szokatlan képet nyújtott

de ott volt

keményen mint egy frissen nyíló csodaszép, üde virág
a hosszú szára, a levelei, és pompázatos virága

medve halkan megszólalt :

- látod ???

- igen,,, látom

- és a többieket is ??

- többieket ?

többieket nem láttam
és bár én rögtön tudtam a virág titkát, de többieket akkor sem láttam
néztem a virágra
néztem macira
aztán újra a virágra,,,,,,,,,,, és akkor már én is láttam

furcsa , aprócska kis szárnyas lények ugráltak, táncoltak a virág körül
egymást kezét fogva, kört alkotva ünnepelték a csodát

pár pillanatig lenyűgözve bámultam őket, mert roppant viccesnek véltem a látványt

Na de most tényleg !!! Komolyan ! Valóban nem látják ??

Maci ledermedve,,,,,,
tündérkék örömtáncot táncolva ünneplik, a jéggé fagyott , kidobott , elszáradt jácintomat ??
Amit a fiam viccesen kiültetett ?
Aminek a pompázatos virága csak egy elfáradt , a holdfényben  nagynak tetsző hamis virág.
Igazából valóságosnak, és ünnepelni valónak hiszik ?
egy csodának ?
a tavasz hamis hírnökét ??

valóban nem látják, vagy csak nem akarják, hogy ez csak egy jégbe fagyott, kidobott levirágzott virág ??

na deeeeeeeeeeeeeeeeeeee

mit is okoskodok én ?

nem mindegy
néha csak okot kell keresni egy kis ünnepségre
és ha ezért igazinak kell hinnünk,, egy hamis képet...

miért is ne ???

csendben bemenetem,,, hagytam macit álmodozni,
titkot fejteni
majd csak rájön

hogy az élet néha egy illúzió

de sebaj, ha párpillanatra örömet okoz
.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése