Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2014. április 26., szombat

Három szelet torta

MERT MINDEN BÁNAT CSÍRÁJA  BOLDOGSÁG
ÉS MINDEN BÁNAT CSÍRÁJA EGY BOLDOGSÁGNAK !

mert ha most nem, akkor elvész
leírom hát a tegnap esti 3 szelet torta történetét :

6-án meghalt,, elment,, beteg volt egy éve. Nem volt hirtelen, számítottunk rá. Megviselte a családot, a 2 kicsi gyereket.

6-án,,,, pontosan 2 évre rá hogy engem a műtőbe toltak.
furcsa véletlen.

rá egy hétre nagyjából hazafelé menet , régi ígéretemnek kellett eleget tennem, és beugrottam egy kedves szomszédhoz esti sörözésre. Fél óra beszélgetés után megjelent. Azonnal zavarba jöttem, hiszen ki szeretne egy friss özveggyel beszélgetni.
Leült,, maradt,, beszélgettünk.
Soha az életben nem beszélgettünk pár mondatnál többet.
Zárkózott pasinak tartottam. Bár Andi mindig mondta, hogy akivel megbarátkozik, azzal egészen más.
érdekes módon 2 pillanat alatt előkerült az az egészen más férfi
soha nem voltam érte oda, soha nem voltak terveim, vágyaim, elképzeléseim vele kapcsolatban

de akkor, azon az estén, ez a más ember belopta magát a szívembe
hirtelen anyai sajnálatot, részvétet, segíteni vágyást éreztem
hirtelen magamhoz szerettem volna ölelni, hogy odaadjam neki az egész világot
szerettem volna megvigasztalni

de igazából nem kellett
nem volt letört, nem volt maga alatt
bizonyára az egy év együtt szenvedés megtette a magáét
a gyász nem most született, hanem egy év alatt épült fel, és mostanra megnyugvásba torkollhatott

mindenesetre felemelő este volt
megbuggyantam, nem tagadadom
3 órán át beszélgettünk hármasban a szomszéddal

egy hét múlva megkeresett, és lehívott magához
mit mondjak,,, repültem
furcsa érzésekkel, mert hogy a temetés még nem volt meg
nyilván tudtam hogy semmi nem történhet,, illemből, vagy tisztességből,,,, de nem

ültem vele szemben,,, egy vékony pólóban volt
izmai úgy dagadtak, domborodtak, hogy végig azon imádkozta, csak bírjam ki

kibírtam
bevágódtam az asztal egyik oldalára,,, ő a másikra,,, beszélgettünk egy órát és hazajöttem
de a vágyaim csúcsot döntögettek

azóta vártam
vártam,, vártam
nem sürgethettem
igazából nem is volt mit

hiszen csak egy szomorú, gyászoló szomszéd, beszélgetett velem
azért a mosolya, a szemében csillogó szikra,,,, szóval hmmmm

csúnya dolog,,, viaskodtam magammal
kicsit utáltam is magam
persze kitaláltam én a frankót
érett 40 éves ember, akinek egy éve nem juthatott túl sok jó,, előbb vagy utóbb kell neki valaki
akkor legyek én, és lehetőleg előbb, mint utóbb

de ez olyan csúnya dolog

na de ott vannak a gyerekek is
én meg anyából vagyok
ki szerethetné jobban őket, ki gondoskodhatna jobban róluk mint én
ebben ugye nagy a gyakorlatom

de mégis olyan csúnya ez az egész

aztán azért röpködtek apró jelek.

Csütörtökön felhívott a szomszéd hogy hazafelé ugorjak be egy sörre.
Mondtam hogy ma nem érek rá, majd holnap, vagyis péntek este,
Pénteken volt a temetés.
Kerestem a jeleket.
Néztem az eget.
Engedélyre vártam.

Hazafelé beugrottam a cukrászdába tortáért.
vettem három szeletet
nem tudom miért hármat

a tündéreim azt mondták hármat vegyek, hát így tettem
és hárman voltunk
mire odaértem, már ketten vártak
fél 10 ig beszélgettünk,, terveztünk, álmodtunk,,,

boldog vagyok
szomorú boldog, de rohadt nagyon boldog


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése