Katona Ági gondolatai mulandóak, a maradóknak .

2014. június 29., vasárnap

Maci tanulság tortája

Beültem a kocsiba és elindultam hazafelé. Ahogy indítottam a motort, olyasmi történt, ami még soha. Na a mai napon, nem ez az egyetlen. hatalmas huppanással vendég vágódott az anyósülésemre. Naná, hogy Maci volt. Kérdőn, felvonva szemem néztem rá !
-Mi járatban erre felé ?
- jöttem vigyázni Rád !
- na ne már ! Most ?? Elkéstél !
- az úton hazafelé !
- ja úgy, akkor gyere
furcsa derű csillogott maci szemében,,, de ez a derű 2 pillanat alatt hangos nevetéssé nőtt. Mit nevetéssé,,,, hamarosan már ülésen fetrengve röhögött. megrökönyödve néztem rá !
- most mi a csuda van Veled ?? megbuggyantál ?
- Ó neeeem. Hogy érzed magad ? Milyen volt a félgörbe éjszaka ?
- hmmmmmmmmmmmmmm . Tök jó !
- hogy lehet egy ilyen este csak úgy tök jó ?
- hogy lehet egy éjszaka félgörbe ?
- és mi a konzekvencia ? Jó volt ? megbántad ? hogyan tovább ? vannak érzéseid ? vannak terveid ? van egyáltalán tovább ?
- nincs konzekvencia. Isteni jó volt az élmény. Nincs gondolat, ,, nincs érzés, nincs terv, mert ebben a pillanatban nincs szükség sem rá. Majd ha szükség lesz akkor alakul.
Bár kétségtelenül 3 hatalmas meglepetés is ért.
hirtelen beállt az elgondolkodtató csend. Közben már félúton voltunk őrmedvémmel.
beértünk egy városba, és felém nyújtva valamit megszólalt.
- ezt a mai nap emlékére hoztam neked ! Tanulságként.
- tanulságként ??? nem értem. De most nem tudom megfogni, mert vezetek.
- nézd csak ! Piros lett a lámpa. Csak nézd meg. Van 74 másodperced.
megfogtam a tenyérnyi csomagot, és gyanakodva nézegettem.
- Szép,, de ki merjem bontani ? Mi van benne !
- ne gondolkodj annyit,,, bontsd !
mivel még mindig volt idő, hát aggódva óvatosan bontogatni kezdtem. Egy torta volt benne. picike, tenyérnyi, de tökéletes kis torta.
- de Maci,, én nem vagyok oda az édességért !
- Ne gondolkodj, kóstold meg !
megfogtam a mellé rakott villát, és megkóstoltam. Hát mit mondjak, igen csak finom torta volt. Meglepődtem magam is. A vissza lévő 20 másodpercben befaltam az egész tenyérnyi tortát.
Közben zöldre váltott a lámpa, és elindultam.
Csak akkor esett le hogy mit mondott maci .
Ez volt a mai nap tanulsága ??
na de hogyan,, miért ,??? ekkor maci szépen csendben csak annyit mondott :
- te magad mondtad a szavakat : nem merem kibontani,,, nincs időm megkóstolni,, nem szeretem a tortát,,, na már most az élet egy meglepetés torta.
ha van merszed a csomagokat kibontani, ha van időd megkóstolni,, ha bevállalsz néha olyan dolgokat, amiket eddig nem mertél kipróbálni, akkor lehet hogy kiderül, a csomagban életed finom falatja van !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése